تولیدکنندگان در صنعت همواره به دنبال دستگاه لیبل چسبانی هستند، که در کنار چسباندن لیبل قادر به بازرسی و اعتبارسنجی آن نیز باشد. دستگاه های لیبل چسبان موجود در بازار فاقد سیستم بازرسی دقیق و جامع می باشند.

سیستم OCR/OCV (سیستم خودکار تشخیص متن) در کنار تجهیزات لیبل چسبان قرار گرفته و فرآیند بازرسی لیبل را به صورت خودکار انجام می دهد. سیستم OCR ارائه شده توسط شرکت دیده بنیان با بهره مندی از سخت افزار مطمئن و نرم افزار انعطاف پذیر، در یک پکیج کامل به مشتریان ارائه می-شود. استفاده از صفحه کلید و یا صفحه تمام لمسی و حتی ترکیب هر دو بر عهده مشتری می باشد. نرم افزار ارائه شده قادر به پشتیبانی از چهار دوربین و چندین سیستم نورپردازی به صورت همزمان می باشد. در این سیستم امکان بررسی اطلاعات موجود بر روی لیبل همانند کد انحصاری دارو (DIN) تاریخ، کد طرح اصالت دارو و بارکد موجود می باشد.

تصویر لیبل چسبانده شده بر روی محصول توسط دوربین صنعتی ویژه اخذ می گردد. انتقال تصاویر به قسمت پردازش تصویر توسط کابل LAN صورت می گیرد. به منظور اخذ تصاویر با کیفیت بالا از سیستم نورپردازی ویژه و همگام با خط تولید و در برخی موارد از جعبه ایزوله (جهت جلوگیری از ورود نورهای اضافه به محیط) استفاده می شود.

سیستم خوانش متن با سرعت بالا ( قطعه در ثانیه) و به صورت پیوسته قادر به پردازش و استخراج خروجی متناسب با نمونه می باشد. نرم افزار، تصاویر گرفته شده را به صورت بر خط، به منظور صحت چاپ، خوانا بودن و همچنین موقعیت چاپ پردازش می نماید. سیستم به صورت خودکار محصول با چاپ ناقص را از خط خارج می نماید. لازم به ذکر است اکثر بخش های نرم افزار شامل تنطیم میزان حساسیت، فاصله زمانی ریجکت، محدوده بررسی و … قابل تنظیم توسط کارفرما می باشد.